Haber Detayı
YENİ DÖNEM İLK ZİYARETİMİZ İSTANBUL BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
HABER TARİHİ: 09 Mart 2022 | 2622 Kişi okuduT.C.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürlüğü
Sn.Serdar Yüce
Bölge Müdürü
Sn. Yüce
Öncelikli olarak camiamız adına Derneğimize göstermiş olduğunuz yakın ilgi ve alakaya sonsuz teşekkür ederiz.
4925 sayılı KTK ve TİO Yönetmeliği hakkında camiamıza cevaplandıramadığımız ve düzenlemesi yeniden yapılacak yönetmeliği sadeleştirmek adı altındaki görüş ve önerilerimizi tekrardan yinelemek istedik;
*Belge sahibi firma aynı Ünvan ve aynı v.d ile ortak değişikliği ,hisse devri yapıldığında belge tarihinin alındığı tarih ile orantılı indirim uygulanmaması yeni belge gibi görülmesi.
*Bir şirket adına iki belge kullanılması durumunda aynı Tio Üdy Ody nin aynı belgede kullanılması
*L/1 ile ( en pahalı ve üst KTK belgesi) K/1 ile ortak taşıma yapamaması.
*Tio yetki belgesi sahiplerinin öz mal araçlarını dahi Tio belgesine kayıt yapamaması ve ek belge alması.(belgelerinin sadeleştirilmesi adına)
*Sermayesi 740 bin tl olan şirkete sermaye şartı uygunsuz mail gelmesi.
*Taşıt kartlarının belge ve yenileme ücreti ile evrakların manuel çıktı alınarak araçlarda bulundurulması.
*KTK yönetmenliğin ana başlık olarak TAŞIYICI VE TAŞITICI olarak adlandırılması ve devamında sadeleştirilmesi.
*K Türü yekti belgesinin minimum 5 adet irsaliye (ki 10-15 irsaliye ile parsiyel taşımacılık yapılıyor) ile Tio Ve N/2 yetki belgesi ile aynı işi yapmasının engellenmesi. Buna benzer birçok belgenin aynı işi yapmasının önüne geçilmesi.
*N/2’ lerin ve benzeri diğer belgelerin ortak taşıma yapabilmesi için Tio belgesi verilerek çözüm getirilmesi. Belgelerin sadeleştirilmesi konusu.
Kanun Hükmümde “N/2 yetki belgesi :nakliyat ambarcılığı “olarak yazılmasına atfen N/2 yetki belgelerinin tamamen dönüşümün sağlanması L/1 e dönüş sağlandığı şekli ile ( gene belgelerin sadeleştirlmesi konusunda öneri)
*Araçlarda belgesine göre yetki belgelerine göre iş branşının yazmak zorunluluğu (ambar,lojistik,evden eve vb gibi) bunlara ek olarak belediyeden reklam vergisi alınması kaldırılması.
*Tüm bu kavramların netleşmesi adına U-Edts nin yani Türkiye deki lojistik hareketliliğin ölçülebilmesi adına e-irsaliye sisteminin devreye alınarak kontrol ,denetleme sisteminin aynı bağlamda belgesiz taşımacılığın çözümlenmesi.
*Başta İstanbul olmak üzere sektördeki şoför istihdamının desteklenmesi adına gerekir ise sekördeki Stk ile işbirliği yapılarak destek olunabilinir.
https://www.tnd.org.tr/fotogaleri-bOlge-mUdUrU-serdar-yUce-37-sayfa-1.html