Haber Detayı

Ulaştırma Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürlüğünde, Bölge Müdürümüz Sn. Serdar Beyin Başkanlığında Ve Tüm Sivil Toplum Kuruluşlarının Katılımıyla İstişare Toplantısı Yapıldı.
HABER TARİHİ: 03 Kasım 2021 | 2003 KiÅŸi okudu02.11.2021 Salı günü Saat 14:00 de UlaÅŸtırma Bakanlığı İstanbul bölge müdürlüÄŸünde, bölge müdürümüz Sn. Serdar beyin baÅŸkanlığında ve ekibi ile birlikte, tüm sivil toplum kuruluÅŸları ( TND-UND-KARİD-UTİKAD-…….) ile bir istiÅŸare toplantısı yapıldı. Bu toplantıda Karayolu Taşıma YönetmeliÄŸi (KTY) Yeniden yazılacağı için baÅŸta sektörümüz olmak üzere KTY ile ilgili görüÅŸlerimizi uzun bir rapor halinde sunduk (Dernek baÅŸkanımız Sn.Yusuf beyin kaleminden) bu raporların ana baÅŸlıkları aÅŸağıdadır. Bu deÄŸerlendirmeler yapıldıktan bir ay sonra yeniden bir toplantı yapılmasına karar verilmiÅŸtir.
26.10.2021
Serdar YÜCEL
T.C. UlaÅŸtırma Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürü
Sayın Müdürüm ekte size ve Genel Müdürümüz Sn. Murat BaÅŸtor Bey’e CumhurbaÅŸkanımızın 2021 yılı için önerdiÄŸi tedbir yazısı da dahil size ekte dört adet raporlarımı sunuyorum. Raporlarımda sektörümdeki N2 ve KTY taslağı ile ilgili detaylar ve açıklamalar var. Çok katılımcı olduÄŸu için tekrar anlatmayacağım, sadece maddeler halinde T.N.D.’nin görüÅŸünü aktaracağım.
N2 için talebimiz;
1 – 8 Araba ÅŸartının 5’e indirilmesi
2 – CoÄŸrafi Bölge Åžartının Kaldırılması
3 – K1’lerle çalışma izninin verilmesi
Mevzuat gereÄŸi bunlar yapılamıyorsa araç, bölge ÅŸartı olmayan ve K1’le çalışma izni olan TİO Belgesinin tarafımıza uygun bir fiyatla verilmesi.
K.T.Y. ile ilgili ve Genel Taleplerimiz;
1 – 35 Belge sayısının size detayları ile anlattığımız raporlardaki gibi 13’e indirilmesi
2 – Daha önce de yapıldı. Belge fiyatlarının %60 – 70 iskonto ile yeniden belirlenmesi
3 – Yurtiçi parsiyel yük taşıyan N2 (Ambarcı) , L1 (lojistikçi) , M2 (Kargocular) için 16 yıldır uygulanamayan K1 ile çalışma yasağının kaldırılması
4 – U-ETDS sistemindeki K1 ile Bakanlığa bilgi verilememesi sorununun çözülmesi
5 – K.T.Y. İlk çıktığında Bakanlık her sektörü tanıma fırsatı bulamadığından her belge için zor ÅŸartlar oluÅŸturuldu. Kimse belge almasın, sektöre girmesin diye Artık bu düÅŸünceden vazgeçerek iyi niyet ve hoÅŸgörü ile 16 yıldır belgesiz çalışanları kazanmak adına uygun ÅŸart ve fiyatla belge verilmesini ve bunların sisteme katılması ve istihdamı arttırmalarının saÄŸlanması
6 – Bize gönderilen K.T.Y. taslağında bazı sektörlere TİO belgesi için %30, %60, %70 gibi farklı indirimler yapılacağı yazılmıştı. Biz eÅŸitlik ilkesi doÄŸrultusunda bu farklı uygulamaların kaldırılmasını, bunun yerine herkese %60 – 70 indirimin yapılmasını talep ediyoruz. Belge geçiÅŸlerinin bu fiyat üzerinden yapılması
7 – Belgesi iptal olan ve belgesi olmayanlara bu indirimli TİO belgesinin verilmesi
8 – Alt belgeden uygun fiyatlı TİO’ya geçiÅŸ saÄŸlandığında alt belgedeki araçların da TİO’ya kayıt edilmesi veya bir çözüm önerisi oluÅŸturulması
9 – Dünyada olduÄŸu gibi ülkemizde ÅŸoför eksikliÄŸi gün geçtikçe artıyor. Çözüm olarak Bakanlık öncülüÄŸünde İŞKUR, Belediyeler ve Üniversiteler ile iÅŸ birliÄŸi yapılarak ÅŸoför eÄŸitim sertifikası ve ehliyetinin verilmesi. Staj için elimizden gelen katkıyı sunmaya hazırız. (DikiÅŸ kursu eÄŸitimi veren belediyeler ÅŸoför eÄŸitimi neden vermesinler)
10 – Size bir teklifim var. Gelin bir çalıştay düzenleyelim. Her STK’dan bilgili ve birikimi olan 1 veya 2 kiÅŸi gelsin, oturalım, 3 – 5 gün KTY’nin bütün maddelerini yeniden tartışarak ortak bir metin hazırlayalım. Her STK temsilciÄŸini İstanbul’da olduÄŸu için burada yapalım. Bunun sonucunu da Ankara’ya iletelim.
11 – Son olarak 2021 milat olarak kabul edilip bir ansiklopediye dönüÅŸmüÅŸ, Bakanlık yetkilisinin de anlamayıp farklı uygulamalar yapığı K.T.Y.’nin sade, anlaşılır ve rahatlıkla ulaşılabilir yönetmelik yapılmasını istiyoruz. Bu çalışmayı baÅŸlattığınız için ÅŸahsım ve T.N.D. üyeleri olarak sizi destekliyor ve teÅŸekkür ediyorum.
Yusuf DAÄžCI
T.N.D. Yönetim Kurulu BaÅŸkanı
EKLER :
1 – CumhurbaÅŸkanlığı tedbir yazısı
2 – K.T.Y. taslağı için öneriler
3 – Belge sayısının azaltılması
4 – N2 ile ilgili talebimiz